Betald marknadsföring

PPC Management Services som växer företag

PPC, eller betala-per-klick-annonsering, är ett av de bästa sätten att rikta in sig på din mest kvalificerade målgrupp. Det låter dig nå dem där de redan letar, och få ett ben mot konkurrenterna.

EcomIN AB kan leverera en anpassad PPC-kampanj för att hjälpa dig att öka både konverteringar och intäkter för ditt företag med våra PPC-hanteringstjänster.

Kolla in vår pristabell för hantering av betala per klick nedan för att se vad som ingår i alla våra PPC-serviceplaner och för att lära dig mer om hur betalda annonser kan ge resultat för ditt företag.

Visste du?

AdWords har visat sig generera hög ROI för e-handelssajter, och som ett resultat av detta använder fler e-handelsägare det.

PPC-kampanjhantering

Lanserar du en ny produkt? Använd PPC. Lanserar du en ny webbplats? Använd PPC. Behöver du leads eller mer försäljning? Använd PPC. Vad händer om du byter varumärke på ditt företag? Bra, PPC kan hjälpa till där också.

Även om PPC inte är en allsmäktig formel för alla typer av e-handelsbehov, kan den säkert ge magiska lösningar. Betala per klick är en marknadsföringsteknik som kan sätta ditt företag där ute för världen. Använd någon av de olika typerna av PPC-alternativ för att nå din riktade användarbas och växa ditt företag snabbt.

Textannonser

PPC-textannonser visas på sökmotorer som Google, precis ovanför sökresultaten. PPC-textannonser, även känd som sökannonser, visar några EcomIN AB-detaljer om ditt företag så att potentiella kunder kan nå dig. Den bifogar alltid en länk till din e-handelssida och telefonkontakt. När besökare klickar på länken tar de dem till den angivna målsidan.

EcomIN AB uppgifter om verksamheten Länk till en angiven målsida Telefonkontakt Visas ovanför sökresultaten på SERPs snabba varumärkeskännedom

Shopping-annonser

PPC-shoppingannonser visas ovanför sökresultaten precis som textannonser. Shoppingannonsen visar produktbilder med priset och information om offline- eller onlinebutik. Shopping-annonser har en hög klickfrekvens eftersom de är visuella, vilket gör att potentiella kunder kan titta på produkterna redan innan de besöker butiken. Som ägare av e-handel låter shoppingannonser dig presentera bra bilder eller GIF-bilder av dina produkter som visar produkterna i detalj samtidigt som du lyfter fram fördelarna med dina produkter. Som ett resultat kommer din produkt att få exponering i Googles shoppingnätverk och internet i stort.

Visar produktbild, pris och säljarens namn Visas ovanför sökresultaten på SERP Hög klickfrekvens

Visa annonser

Detta är en typ av visuell PPC-reklam på Google. Google använder sitt Display-nätverk för att hjälpa e-handelswebbplatser att marknadsföra sina varumärken med hjälp av någon form av video, text, GIF, bild och annan multimedia. Det finns 2 miljoner webbplatser i Googles Display-nätverk. Som en del av Display-nätverket kan din visningsannons visas i blogginlägg, mellan avsnitten i nyhetsartiklar online eller längst ner i mobilappar. När användare klickar på en visningsannons omdirigeras de till webbplatsens målsida. Visningsannonser riktar sig till personer som har ett intresse för produkten eller tjänsten, att döma av deras sökhistorik. En användare som ofta googlar på motorcyklar får PPC-visningsannonser för motorcyklar.

**Visa produkter eller tjänster Länk till samtal på mobil Riktar sig till användare som har ett intresse av produkterna eller tjänsterna

Remarketingannonser

Ibland när du besöker en viss e-handelssida för fönstershopping eller faktiska köp, börjar du se annonser från nämnda e-handelssida överallt där du går på webben efteråt. Detta kallas remarketing PPC-annonser. Den riktar sig till personer som har besökt vissa webbplatser för att kontrollera vissa produkter och fortsätter sedan att visa dem annonser från samma webbplatser och för samma produkter som de kontrollerade. Det är en effektiv strategi för att få återkommande kunder och en övergripande bra annonsteknik som du också kan använda för att växa ditt företag.

Visas kontinuerligt efter att du besökt webbplatsen Följ dig på webben Engagera kunderna igen

Varför våra PPC-hanteringstjänster är oöverträffade

Våra tjänster för hantering av betalning per klick låter dig få ut det mesta av dina kampanjer genom att ta hänsyn till varje detalj.

Vi erbjuder anpassade strategier för medelstora företag som låter dig hitta PPC-annonseringstjänster som matchar de mål du har för kampanjen.

För alla kampanjer som hanteras av EcomIN AB får du det senaste inom reklamteknik för att hjälpa dig att rikta in dig på en exakt marknad. Våra kampanjer använder Googles robusta PPC-nätverk, textannonsremarketing och bannerremarketing för att uppmuntra tidigare besökare att konvertera, Googles kundmatchning och målgruppsmatchning för att finslipa din målgrupp med mera.

Vissa av våra PPC-annonseringstjänster är endast genom offert, så kontakta oss för mer information.

Vad omfattar våra PPC Management-tjänster?

När du väljer våra PPC-hanteringstjänster för din onlineannonshanteringslösning får du en nyckelfärdig lösning för att utveckla, hantera och förbättra din PPC-strategi. Dessutom får du samarbeta med en byrå som har över 20 års erfarenhet av kampanjhantering med betala per klick.

Få en förhandstitt på vad våra tjänster för PPC-annonsering inkluderar:

Vi förser dig med en dedikerad kontorepresentant Vi bygger en anpassad PPC-strategi för ditt företag, din bransch och dina mål Vi undersöker allt från 400 till 10 000 sökord för dina kampanjer

Vi riktar in oss på Google (inklusive sökning och visning), Bing och Gmail Vi använder avancerad artificiell intelligens för att undersöka konkurrerande annonsstrategier. Vi utvecklar anpassade annonskampanjer, som vi sedan testar för prestanda. Vi hanterar annonsbud strategiskt för att maximera din avkastning på annonsutgifter

Vi optimerar nuvarande annonstext, design och inriktning för att förbättra prestanda. Vi övervakar och uppdaterar kontoinställningar för att säkerställa PPC-prestanda

Vi spårar upp till 100 telefonsamtal på nätet

Vi tillhandahåller regelbundna rapporter för att hålla ditt företag uppdaterat Och mer!

PPC-installationsprocess

När vi först pratar med nya företag frågar de alltid hur vi planerar att ta med deras konto. Så här gör vi:

  • Steg 1
    Frågeformulär : EcomIN AB är stolt över en testad och beprövad process som ger konsekventa resultat. Det första steget för att ta in ett nytt PPC-konto börjar med att be kunden fylla i frågeformulär, inte bara om PPC, utan om deras målköpare och deras konkurrenter. Vi är mer än PPC-chefer, vi är marknadsföringsstrateger som har en helhetssyn på alla marknadsföringsutmaningar.
  • Steg 2
    Granskning av löpande konto:Vårt första steg är att alltid utvärdera och utvärdera det aktuella skicket för PPC-kontot som vi tar över. EcomIN AB har skapat en skräddarsydd PPC-kontorevisionsprocess och checklista baserad på år av analyser av konton. Denna granskning hjälper oss att belysa lågt hängande fruktmöjligheter, samt pekar ut potentiella röda flaggor. Vi delar upp det aktuella kontot för att lära oss så mycket vi kan av tidigare resultat,
  • Steg 3
    Kickoff möte : Det är viktigt att börja saker på rätt fot. Varje ny kund får ett kickoffmöte med hela teamet för att granska vår tidslinje och gå igenom varje steg i installationsprocessen. Vi använder även detta möte för upptäckt där vi granskar ifyllda frågeformulär.
  • Steg 4
    Sökordsforskning: Om vi ​​kör en sökkampanj är vårt nästa steg att utföra sökordsundersökningar (baserat på eventuella saknade möjligheter i granskningen). Vi delar upp vår föreslagna nya sökordslista i grupper och skickar tillbaka till kunden för godkännande innan vi matar in sökord i kontot.
  • Steg 5
    Kontoinställning eller omstrukturering : Det här steget inkluderar att optimera alla olika kontoinställningar, till exempel: Kampanjinställningar, Annonsgruppskonfiguration, Ad Copywriting & Testing Setup, Match Type Setup, Extension Setup, Bud Setup, Målspårning Setup, Call Tracking, Ad Design (för visning och remarkering) kampanjer), inställning av negativa sökord och inriktning på målgrupp/på marknaden
  • Steg 6
    Annonsskrivning : Att skriva PPC-annonser är en balans mellan konst och vetenskap. Annonserna måste vara övertygande, men ändå informativa, men ändå direkta, allt inom mycket snäva teckengränser. Som tur är har EcomIN AB ett team av erfarna copywriters som har skrivit PPC-annonser i flera år. Vi testar också konsekvent annonstext för att avgöra vad som fungerar bäst, så vi har en arsenal av data att bygga vidare på.
  • Steg 7
    Annonsdesign: Om vi ​​kör displaykampanjer kommer EcomIN AB att designa flera visningar av annonser i den valda annonsplattformens rekommenderade annonsstorleksdimensioner. Våra annonser är designade för att vara lockande och iögonfallande, samtidigt som de representerar våra kunders varumärke.
  • Steg 8
    Inställning av målsida : Annonserna är bara halva ekvationen. För att få meningsfull PPC-framgång måste annonserna leda användare till en målsida som kommer att konvertera dem. EcomIN AB hjälper till att skriva, designa och utveckla målsidor för bästa praxis för dina kampanjer. Vi har tagit fram våra egna bästa praxis för målsidor baserat på år av tester av olika målsidesformat.
  • Steg 9
    Skapa rapport : EcomIN AB skapar en anpassad dashboardrapport för varje kund. Till att börja med, EcomIN AB importerar in all historisk data och sedan uppdaterar vi vår huvudinstrumentpanelsrapport varje månad. EcomIN AB rapporterar om mått på vanlig engelska. Vi är stolta över att rapportera på ditt företags språk (leads, försäljning) och vi försöker inte vilseleda dig med fåfänga mätvärden. Vi tillhandahåller och granskar rapporter med kunder på månadsbasis. Som sagt, du har alltid full åtkomst till ditt konto och kan logga in när som helst för att granska statistik.
  • Steg 10
    Inplanerade samtal/möten varje vecka : Det är viktigt att vi ständigt kommunicerar med våra kunder om statusen för deras PPC-kampanjer. Därför schemalägger vi veckovisa (eller månatliga) samtal/möten för att ge statusuppdateringar. Kampanjens storlek och budget avgör om en veckovis incheckning krävs eller om en månatlig incheckning är lämplig.

PPC Management Prissättning

EComINs prissättning för PPC-hanteringstjänster är ganska okomplicerad. Vi tar ut en engångskostnad för kontoinställning (eller omstrukturering) som varierar beroende på statusen för kontot vi använder, plus en månatlig förvaltningsavgift som en procentandel av utgifterna.

Exempel på engångskontoinställning

******Projektpris******

  • Upptäckt : Kickoff-möte, strategi, budgetering, kontogranskning/setup
  • $750 Sökordsforskning & gruppering eller publik & demografisk forskning
  • $1,250 Kampanjinställningar
  • $1,500 Design av målsida
  • $1,500 Uppdatering av innehåll
  • $5,000 Totala summan

  • Månatlig förvaltningsavgiftsstruktur Utgiftsnivån är baserad på en utgift per kanal/nätverk (om inget annat anges), dvs spendera 5 000 USD i Googles nätverk och 5 000 USD i Facebook/Instagram-nätverk är INTE en utgiftsnivå på 10 000 USD och skulle använda priser baserade på 5 000 USD. .
  • Kunder som också är inskrivna i en digital marknadsföringsretainer får 10 % rabatt på nedanstående månatliga förvaltningsavgifter.
  • ******Projektpris******

  • Större än $3,000 $600 minimum €3,000 – €4,999 20% €5,000 – €9,999 17.5% €10,000 – €19,999 15% €20,000 – €29,999 12.5% €30,000 – €199,999 10%

EComINs tillvägagångssätt för PPC-hantering

Varje byrå kommer att närma sig PPC från en annan vinkel. Här är de nio grundläggande övertygelserna som vårt PPC-program bygger på:

  • Du äger kontot Ditt PPC-konto är en tillgång. Du betalade för att den skulle byggas och optimeras, och du borde äga den, oavsett vem din PPC-förvaltningsbyrå är.
  • Optimera för omvandlingar Du bryr dig om potentiella kunder och/eller försäljning, inte klick eller visningar, eller klickfrekvens (CTR) eller andra fåfängavärden. Vi optimerar endast för de mätvärden ditt företag förstår och bryr sig om.
  • Rapport på naturligt språk Vi rapporterar om de mätvärden ditt företag bryr sig om och besparar dig det tekniska strulet. Om du inte vill nörda, så pratar vi gärna butik.
  • Inga silor :eComINs PPC-program är byggt för att stödja insatserna från vår övergripande digitala marknadsföringsavdelning, särskilt innehållsmarknadsföring, konverteringsoptimering (CRO) och sökmotoroptimering (SEO).
  • Inga långtidskontrakt :Våra PPC-kontrakt löper månad till månad och kräver 30 dagars varsel för att säga upp. Vi tror att det bästa sättet att behålla en kund är att göra ett fantastiskt jobb, inte låsa in dem i ett långsiktigt kontrakt.
  • Ingen autopilot:Vi hanterar kampanjer manuellt dagligen och/eller veckovis beroende på hur snabbt kostnaderna är. Detta säkerställer att våra PPC-ansvariga alltid håller koll på kontoprestanda och gör förbättringar snabbt.
  • Dedikerad Account Manager :Varje kund har en dedikerad kontaktpunkt, som tillhandahåller veckouppdateringar, svarar på alla frågor på mindre än 24 timmar, deltar i vecko- eller månadssamtal och är tillgänglig för frågor när det behövs. Våra kontoansvariga kommer också kontinuerligt att publicera uppdateringar för kunder om vår projektledningsprogramvara, Basecamp.
  • Ha de bästa människorna :Även om vi använder viss teknik för att spåra och finjustera kampanjer, är de personer vi har som hanterar kontona orsaken till prestandaförbättringar. Från våra kontoansvariga, till PPC-specialister, till grafiska designers och webbutvecklare, vi investerar mycket i att rekrytera och behålla de mest begåvade människorna som finns. Tror du oss inte? Kolla in våra anställdas förmåner.
  • Sätt ett nytt högsta resultat :När eComIN tar över några nya PPC-konton är vårt mål att sätta en ny topppoäng. Även om det är bra att upprätthålla ett konto, är det inte det som driver oss. Vi brinner för att visa hur mycket vi kan förbättra när vi får möjligheten. Det är inte ovanligt att vi ökar konverteringarna med 50–90 % (samtidigt som vi minskar kostnaderna) under de första månaderna.

Vanliga frågor om PPC-hanteringstjänster

Har du ytterligare frågor om PPC-hanteringstjänster? Bläddra bland våra

Image
Vad är PPC?

PPC, även känd som betala-per-klick, beskriver en onlineannonseringsstrategi där annonsörer bara betalar när någon klickar på en annons. PPC-annonser kan visas på webbplatser, sökmotorer och sociala medier.

SÅ VAD ÄR NÄSTA?

Är du redo? Låt oss börja jobba!